Dragan Roganovic aka Dirty South @ Ambassadeur 26/02/10

27Feb10

Okej, jag vet inte var jag ska börja. Hoppas verkligen att ni var där igår för att Dirty South var så sjukt jävla bra! Svårt att beskriva med ord hur bra det var, helt mållös. Tyvärr kom jag in rätt så sent och hann se slutet av Darwin & Backwall som malde på lite tung house. DS gick på runt 01:00 och slutade cirka 03:00 (om Kvällens höjdpunkt anser jag iallefall när han droppade nya SHM tracken. Alla blev som vilda och bara hoppade runt. Tummen upp! Även outrot med ”Phazing” var mycket maffigt, lite kommersiell kanske men ruggigt gungig. Det var riktigt coolt när Axwell tog tag i micken några gånger och höjde temperaturen totalt. Det blev lite ”Swedish House Mafia” känsla. Det var även roligt att se att så många dj’s & producenter hade kommit dit och supporta DS, bland annat Axwell, An21, Sebjak och Tiesto (såg han inte, men hörde att han var där). Tyvärr hade jag inte med mig min kamera så det var perfa att min vän Jan Sulocki var väldigt aktiv med att filma. Får sånna flashbacks när jag ser videorna igen. Checka videorna och kommentera! 😀

Miike Snow – Silvia (Sebastian Ingrosso & Dirty South Remix) [Youtube Link, HQ]

Swedish House Mafia – ID [Youtub link Live from NY]

The Temper Trap – Sweet Disposition (Axwell & Dirty South Remix) [BP Link]

Dirty South feat. Rudy – Phazing [Teaser]

Arrivederci / Jesper

37 Responses to “Dragan Roganovic aka Dirty South @ Ambassadeur 26/02/10”

  1. 1 H

    Var det mycket folk? Ser lite halvglest ut, men det kanske videon som ljuger?

    • 2 jesperc

      Ambassadeur är ”stans till ytan största nattklubben”, men jag tycker att det var mycket folk där!

      btw kan säga såhär, nya SHM tracken är så FEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEET live!!

    • 3 Christopher

      Amba är så sjukt jävla stort så det ser ut att vara lite folk, men det var faktiskt jävligt mycket folk 😀 Det var förbannat bra drag måste jag säga! Har lite klipp jag med, men det är inte bra bildkvalitet, dock ganska bra ljud 🙂 får s om jag orkar dra upp dom…

  2. 4 Jack Package

    Riktigt bra inlägg!

  3. 5 Christopher

    http://www.youtube.com/watch?v=sI0tmFvx4dY Darwin & Backwall lirade denna som sista låt innan dom gick av tror jag, men vad heter den? Galet skön var den (dock var jag för full för att filma mera :D)

  4. 6 Pär

    Get well soon, Aaron Ramsey!

  5. 7 Niklas

    det var så nice på vipen

  6. 8 BF

    Hade gärna sett DS, såg han på sensation Melbourne och där var han magisk!!

  7. 9 Van Hooft

    Ser jävligt fett ut, synd att man missa det….var därimot och såg Dada Life på berns. Herrejävlar va pump det var! Spelade bland annat deras nya med med dimitri och like mike, äkligt fett.

  8. 10 Majk

    GOTT SNACK.. jag har precis beställt taxin till copenhagen nu.. hoppas han lirar shms nya..

  9. 11 hannes

    tiesto var där 😉 http://www.stureplan.se/articles/10774/ kolla del 2 av bilderna om inte denna kommer upp direkt 😀

    • 12 jesperc

      Ah han var tydligen där! Han är ju här i Sverige och proddar tillsammans med Dada Life, spännande.

  10. 13 Pär

    Hahahahha, lite kul med CS-legenden HeatoN!

  11. 15 GS

    Fy fan!
    Vilket jävla DRAG!!

  12. 16 GS

    Någon som vet vilken låt som mixas in på slutet av den kommande ”SHM-låten”?

  13. 17 JL

    Första låten med DS…

  14. 18 Oskar

    Kan man få tag på acapellat till Sweet Disposition?

  15. 19 Leiv

    Det var det BÄSTA jag SETT!!! den kvällen var fenomenal! 😀

  16. 20 Biffen

    Det var äckligt bra drag på amba! Hoppas Sverige tar in fler kända dj’s. Hade varit kul att se SHM spela på hemmaplan

  17. 21 Nick Royale

    Börjar bli en trend! Erik prydz kör ju då & då, men ingen nyhet, vi har sätt, dimitri vegas & mike like, dirty south, the attic, & många andra , på bara dom senaste 3 månaderna.

  18. 22 Nick Royale

    Jag var inte där, men av döma av filmerna, verkar viben & atmosfären vara sjukt nice:)

  19. 23 Majk

    fy fan va phazer är bra.. lira han den sisst oxå på ambasaduer???.. för han körde how soon is now och phazer sist på Park.
    jag missa första timmen för att bög tågen strulade.
    bara jag inte missa SHM nya om han nu spela den (hoppas inte)

    • 24 Biffen

      I Stockholm körde han Phazer som sista, dock inte How Soon Is Now

      • 25 JL

        Menar du att han inte spela How Soon Is Now?

      • 26 jesperc

        Biffen, vart var du någonstans? ”How Soon Is Now” spelades låten innan ”Phazing” 😀 Lyssna på videon så hör du det också.

        Jesper

      • 27 Biffen

        Jag var väl för full 😀

      • 28 JL

        Haha 🙂

  20. 29 Marcus

    Kan lova er alla. att de va bättre drag dagen efter At Park Lane i Sveriges stolthet GÖTEBORG !

  21. 32 Marcus

    Dagen innan givetvis

    Synd att ni inte bor i Göteborg, ni missade något !

    • 33 Biffen

      Tror att någon är lite för kär i sin egna stadsdel..

  22. 34 Markai

    Låt mig säga såhär gubbar, ni har aldrig vart på en riktig ”stor dj” spelning innan ni upplevt det i göteborg!
    Dvs inom sveriges gränser 😉

  23. 35 Nick Royale

    Som någon annan sa, trore va Jan! går inte att få igång amba utan att köra massa mainstream som regular stureplan nisse känner igen, där av leave the wolrd behind you som öppning osv, Draget när prydz spela på berns va minst lika bra & bättre musik:)

  24. 36 Eric

    Det var en episk kväll för att vara på amba!

  25. Äckligt bra! fy fy fy faa-an vilken kväll! Vilket set, vilket stämning! PANG!


Kommentera

