Pryda016: Inspiration/RYMD 2010 & Mouseville013: Bauerpost/Glow(Dub) OUT NOW!

17Mar10

Finally Eric Prydz is releasing again, this time on both the ”Cirez D”-
and the ”Pryda” Alias. It’s two EP’s containing two tracks each.
Not very surprisingly I love all the tracks, especially the Pryda tracks
that has a bit more progressive style than the Cirez D stuff.
The mouseville EP is a bit darker where the Glow dub is my personal fav!
We support this release 100% and we hope you do aswell!?
Enjoooy!

Pryda: Pryda016 : Inspiration/RYMD 2010 [BP Link]

Cirez D: Mouseville013 : Bauerpost/Glow (Dub) [BP Link]

/William

17 Responses to “Pryda016: Inspiration/RYMD 2010 & Mouseville013: Bauerpost/Glow(Dub) OUT NOW!”

  1. 1 Anton

    Han levererar som vanligt! President-kandidat nästa! 😀

  2. 2 Ivan

    Otroligt!

  3. 3 Jan S

    Fyfan så tråkiga låtar. Vad är det som är bra förutom att dem är grymt proddade/mastrade? Segt bara.

    Men å andra sidan har jag aldrig förstått mig på prydz-hypen heller.

    • 4 Biffen

      Känner samma sak. Vissa låtar kan vara bra men dessa föll mig absolut inte i smaken

    • 5 Anton

      Kan verkligen inte hålla med dig, dina låtar låter ju lite som prydas tkr jag 😛 Men Rymd 2010 är sjukligt jävla bra!!!!!

    • 6 Oskar

      Håller med helt och hållet! Välarbetade men tråkiga låtar. Konstigt att det ska vara sådan hype kring honom.

    • 7 Ivan

      Jan S, lyssnar du på techno annars? Förstår att folk kan tycka att låtarna är tråkiga men då har de aldrig lyssnat på techno. On/Off är tråkig, men tung som in i vassen, det räcker.

      • 8 Jan S

        Ah nej Cirez D har jag aldrig gillat och lyssnar inte på techno heller.
        Men Prydas släpp ligger under progressive house och det är den genren jag lever för typ hehe.. Och tycker bara låtarna är boring =/

      • 9 Ivan

        Jaha ok, men det känns som om Pryda är en helt egen genre. Finns inget som låter såhär.

        Sen så kan man säga att det finns några typer av prog.

        ”Schweiziska” med Dinka(Chris Reece, Passenger 10 osv), EDX, Jerome Isma-Ae (iofs tysk) och Incognet (ryss?)
        Deadmau5-proggen med just Deadmau5, Adam K & Soha (båda från Kanada konstigt nog)

        och helt ensam i ett hörn, Pryda.

  4. 10 Eric

    jag är besviken och ledsen! och och och… ja vettefan! ;(

  5. 11 Nick Royale

    Detta är grym musik!

  6. 12 oskar B

    Guutt!
    Inspiration är ofantligt härlig!

    • 13 jonas

      Nej, har aldrig riktigt gillat pryda i sig, såklart älskar jag låtar som muyrani, pjanoo, shadows men det här sög!

  7. 14 Tom

    Detta ÄR bra. satan så bra!!!

    AAAAAAAH!!!

    ni som inte gillar har uppenbarligen inga bra lurar / högtalare. Själv håller jag på och flyga av stolen här..

    • 15 Jimmy

      håller med, låter sjukt bra ur mina b&o speakers

  8. 16 Nick Royale

    Smaken är verkligen som baken, delad, det märks här 😉 Vissa gillar inte alls pryda, hans låtar tar verkligen tid på sig att utvecklas under låtens gång,RYMD 2010 & Inspirations är 2 äkta proggmonster, RYMD & Inspirations är säkert helt galna live perfekta set öppnare i mitt tycke, men alla kan inte tycka som jag 🙂 peace

  9. 17 Martin

    Det är uppenbart att kidsen här, inte lyssnar på techno så bloggen kanske ska fortsätta att bara posta tips på axwellhousen som låter mer och mer likadant.

    Allt är dock inte skräp.. man kan fortfarande hitta bra progressiva grejor.

    Keep up the good work! men akta er för techno ni som inte fattat grejen med det.


Kommentera

