Preview of ”Toni Braxton – Make My Heart (Avicii’s Replacer Mix)”

19Mar10

This is the second exclusive preview of Tim Berg aka Avicii’s upcoming tunes. Thje first one was his new bomb called ”Bromance”. Im looking forward to the third preview, stay tuned! 😀

/Jesper

15 Responses to “Preview of ”Toni Braxton – Make My Heart (Avicii’s Replacer Mix)””

  1. 1 rr

    Tycker den låter fööör jäkla lik bromance (och massa annat han gjort) Visst låten är sweet som fan men tycker han måste börja variera sig lite. Samma synth, samma dova baspuka och samma snare/clap i varenda låt känns det som. Rätt illa att öppna samma fil för varenda låt och ändra på melodierna. Varje låt bör ha ett unikt sound vare sig det gäller kicken eller synthen.

    • 2 jesperc

      Håller med, men jag diggar den stilen! Verkar vara ett vinnande koncept också. Han har ju försökt sig på lite andra olika sound också som på låtarna exempelivs ”Boogers” och ”Stop The Rock”…

    • 3 alfred

      Du har helt rätt. Dock ifall man diggar detta sound så är det ju soft att ha en producent vars artist man gillar typ alla släpp ifrån till skillnad från producenter som man gillar nån låt, lite då och då ifrån.

    • 4 Robert

      Jag har redan påpekat det. Han öppnar bara en fil och jobbar vidare. Han har inga mer. Har han fan inte pengar till nåt annat än nexus o de. Jag satt med de när jag var 15.

    • 5 CM

      Mja, tycker avicii varierar sig rätt bra. Dock vet han nog mycket väl vad han håller på med när han vräker ur sig pianoloops med samma synthar å stråkar, han vill inte torska målgruppen som gillar sånna låtar han slog Big Time igenom med (typ new new new) .. vilket är väl rätt vanligt.

      Dock imo är The birth of Tim Berg lätt bästa låten han gjort. Utan avicii-synth o stråk-standard.

      • 6 asd

        Jag tycker han ska fortsätta på samma spår. Som någon annan sa, jag gillar allt han har gjort, hoppas han fortsätter med det… till skillnad från vissa där man bara gillar någon låt. Vocalsen var sjukt nice. Han har en bra förmåga när det gäller att framhäva vocalsen i sina låtar.

  2. 7 rr

    Jadå gillar soundet som fan med. Men kan ibland kännas som om man lyssnar på en lång jäkla mix av olika melodier bara.

    Lite dumt exempel kanske men bara så jag får fram min poäng: grabbarna i shm har ju ett speciellt sound för sig även de. Men byter ju fortfarande ut sina elements i låtarna. Avicii har hittat ett jäkligt speciellt och eget sound men krävs utveckling för att hålla folk intresserade, tror jag iaf.

  3. 8 GT

    Lite kritik? 😀

    • 10 Kek

      Haha, rolig idé men kom igen mannen, du tycker väl inte själv att det här lät bra?

    • 11 Anton

      Måste tyvärr hålla med ”Kek”, riktigt usel

    • 12 asd

      sorry, men var nog bland det värsta jag hört då du i princip bara tog in the air och feel the love och la i olika ljudspår och sänkte feel the love typ när in the air nådde klimax. 0/10.
      Vill bara vara ärlig så inget illa ment mot dig:P

      OP
      Älskar remixen, väldigt skön melodi måste jag säga

  4. 13 Anton

    riktigt bra!

  5. 14 Majk

    gillar vocalsen. men var fan har jag hört detta soundet innan:)

    men har nu gjort 2 låtar jag gillar.. new new new och bromance.

  6. 15 Heinzzz

    avicii är kung


Kommentera

