The new SHM track is officially called ”Number One”

15Apr10

Now it’s official, the new Swedish House Mafia track is called ”Number One”
Axwell said it here in this video while he played at Avalon!
Drop a comment and let us know what you think about that title!
Enjoooy!

/William

22 Responses to “The new SHM track is officially called ”Number One””

  1. 1 Biffen

    Helt okej namn!
    Dock ger låten mig gåshud!! Måste vara skitfett att spela inför en sån stor klubb med alla dessa människor

  2. 2 Danny

    BOOOM!

  3. 3 Mathias

    BOOOOOOOOOOOOOOOM säger det!!

    Sjukt.. Denna och bromance ger mig gåshud av kaliber.. oj oj oj!

    • 4 L

      Hah dom mixade ihop bromance och Number One på Laroy i lördags, Otippat?

      • 5 Mathias

        Coolt! Ett måste för mig!

        ”One man, one song, one ipod.. One hell of a crazy summer… This is… BROMUMBAH ONE!!!”

  4. 6 ZerofiveFour

    L O V E.

  5. 7 Nick Royale

    Ja har ändrat mig, den nya swh låten verkar sinnessjuk live, & att se axwells energi bakom spelarna gör den ännu fetare

    • 8 jesperc

      DEN ÄR SINNESSJUK LIVE! By the way, tycker jag att titeln är rätt så soft faktiskt.

  6. 9 mau5

    haha jag var där.. rollin balls.
    det var sick.

  7. 10 Majk

    tror ni det kommer komma några vocals?

  8. 13 Bud Fox

    AVVAAALOOOOOOON!

  9. 14 Kasper

    Axwell är så jävla tuuung

  10. 15 Baaah

    Goda nyheter! Pete Tong kommer spela den imorn under sin show på Radio 1.

  11. 16 Brownieboy

    SATANS FET LÅT!Men jag håller med 12345, vocals hade antagligen bara förstört låten!

  12. 18 Anton

    Tongy sa ju ikväll att den bara hette ”One”.

  13. 19 Sz&Sz

    Visual-preview till denna feta låt – http://www.youtube.com/watch?v=08kAnUolfs4

  14. 20 Bauer

    Folk tycker ju att den är bra endast för att det är maffian som ligger bakom den. Hade någon annan producent släppt samma låt hade den för de allra flesta varit ”sämst” och ”värdelös”.
    Sen att den fungerar bra på en klubb med bra system, det är inget jag sticker under stolen med.

    Jag själv tycker inte alls den lever upp till förväntningarna och är verkligen inte en ”ny” ”Leave the world behind”. Måste säga att jag är en aning besviken.

  15. 21 King

    Det finns en energi i allt Swedish House Mafia gör som jag tror alltid kommer vara hemlig, som gör allt de gör helt otroligt grymt. Man kan inte jämföra ‘One’ med ‘Leave the World Behind’ för båda spelar på två helt olika arenor, det är som att jämföra en bok med en film – två helt olika saker. Sen finns det ju en gräns till vad som är rent skickligt dåligt och rent tekniska saker…

    Men en låt som denna träffar precis rätt i acid-tiderna, ‘Pacha on Acid’ etc.

    Kan ta en liten uppdatering eftersom det fortfarande råder debatt om den heter ”Gangsta” eller ”Number One”

    FULL TITEL:
    Swedish House Mafia – ‘One’ (Original Mix) [Positiva Records]

    UTE 26:E APRIL!

    Enjoy.

  16. 22 750 €

    Mer spel åt folket 🙂


Kommentera

